Una noche buena

Till att börja med, jag blir så otroligt glad över era kommentarer och mail! Om det så bara är en hälsning, om ni berättar om era minnen och upplevelser här på ön, ställer frågor, eller annat. Ni gör min dag!

Jahapp, då var det snart dags för att sova! Sitter i soffan/sängen och kollar på Apollo13 på spanska. Visste inte att Tom Hanks snackar spanska, haha. Det blir ju så kasst när dom dubbar... Pratade med min lärare igår om Milleniumfilmerna av Stieg Larsson och frågade vilket språk hon såg dom på. "Spanska... såklart!" Jag förstår inte att de inte kan se filmen på originalspråk och texta!? Well well, det är som det är :) Förresten, om ni kan se vad det står, kolla vilket barnprogram dom visade på TV imorse. Nils Holgersson! När jag tog kortet var det någon musikvideo, om ni undrar. Väldigt förvånande att de inte översatte namnet, som de gör med allt annat. Bandet U2, till exempel, kallar dom ju "ube-dos"...



Har just kommit in från första jogginturen/promenaden på Las Canteras! Så skönt ute, men mycket till solnedgång var det inte. Totalt igentjocknat (kan man säga så?) av moln, men tog ett kort iaf, för det är ju nästan lika fint där nere ändå... Kunde inte låta bli att springa, trots att mina skor bara är gjorda för att gå i, och mina ben är småtrasiga som vanligt, men det gick så bra att springa också och benen kändes okej! Var ute i 45 minuter och var genomsvettig när jag kom in igen. Men nöjd!! Mindre nöjd när jag såg påsarna under ögonen, haha...



Diskat har jag gjort också. Och upptäckte att blöta russin har exakt samma färg som kackerlackor........ Låg några russin i diskhon från frukosten imorse, vilket jag hade glömt när jag ställde mig för att diska. Jikes... Har förresten fått veta att kackerlackorna kommer in antingen genom öppna fönster (vilket jag aldrig har) eller via avloppen, alltså där vattnet rinner ut i duschen, diskhon eller handfatet. Så, nu har jag satt proppar i alla avlopp, satt en liten nätkorg över avloppet i duschen och tejpat igen de där hålen i handfatet och diskhon där vattnet ska rinna ut om det blir för fullt. Det borde hjälpa lite iallafall...

Mina fina stad!


¿Qué más? Nä, det var nog alles for now... 
God natt, fina människor!


Kommentarer
Postat av: Peter W

Vilken vacker bild.. Har du badat där än tro? Hur är botten? Nästa gång måste jag prova att bada där.

Heja på med bloggandet, jättekul att läsa.

2010-05-19 @ 06:33:48
URL: http://www.mariestad.com
Postat av: Stefan

Hej Anna

Tack för svaret om bussarna.

En kvällspromenad på canteran var obligatoriskt när jag var i LP, mitt blodsocker var bättre än på länge under dom 2 veckorna, jag bodde på hotel Concorde 1 kvarter bakom strandpromenaden.

2010-05-19 @ 07:32:10
Postat av: Lena

haha känner igen mig när du skriver om kackerlackorna=) De är fullständigt skräckinjagande i mina ögon;=) Lock på sophinken är ett måste och så hjälper det att ha lite lyse på,vilket jag alltid hade,på toan och i köket=)

2010-05-19 @ 08:45:04
URL: http://ellisol.blogspot.com/
Postat av: mamman

Ha ha blöta russin! Nästan så man måste prova :) Kram guld!

2010-05-19 @ 12:05:31
Postat av: Pellis

Härligt Anna! Läser din blogg varje morgon! Såå roligt och jag är sååå avis! Skulle naturligtvis ha gjort detsamma när man var i din ålder! Kanske låter hur konstigt som helst men jag har lärt mig att leva med kackerlackorna! Jublar ju inte av att han krypen inne men men...dom finns och det är inget jag stressar upp mig över längre - det blir bara jobbigt! Ha det gott!

2010-05-19 @ 12:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0