16 / 5 - 2o1o

Till att börja med: jag ber om ursäkt för dålig uppdatering! Jag tog en långhelg i Arguinegúin och hade inte datorn med mig. Men för att få er tillbaka får ni här ett långt inlägg med text och bild!

Torsdag

I torsdags tog jag bussen till söder, från mulet och regn till strålande sol och extrem värme. Underbart! Checkade in för tre dagar på Green Beach, mitt andra hem. Mötte upp Nikolay och Todor (massörerna på Green Beach) på en uteservering vid stranden och tog en öl. Nikolay har jag inte träffat på tre år (vart tog tiden vägen!?) så det var verkligen roligt! Efter det blev det middag i deras lägenhet hööögt upp i Arguineguin med en helt otrolig utsikt. Åt jättegod sallad med parmaskinka, bröd, ost och vin, såklart. Vilken otroligt inspirerande människa den där Nikolay är, kan lyssna på honom i timmar!

Helt okej utsikt från Nikolays och Todors lägenhet...


Badrummen på GB har renoverats sen sist! Me gusta!



Fredag

Efter en grym frukost på balkongen bestående av baguett med räkost, yoghurt och ananasjuice var det SOLNING som stod på schemat. Var i solen mellan 11 - 18:30, första timmarna spenderades sovandes på rygg i en solstol på hotellområdet och sista timmarna på mage på stranden med Nikolay som sällskap. Där fick baksidan av mina ben en heeel del sol och därmed har jag varit med om något jag aldrig upplevt förut! Jag hade bränt mig! Men det var ingen större fara, det sved i knävecken och jag frös något otroligt resten av kvällen, men det var det värt (och det vaaar inte så illa! Och jag ääääär försiktig och smörjer in mig!). Bruna ben har jag iallafall! "Benen som Gud glömde" blev dom förresten kallade den kvällen... Qué? ;)

När solen var på väg ner tog jag min kamera och gick och satte mig på muren vid strandpromenaden. Jag har sagt det förut, tror jag, men jisses, det är något visst med solnedgångar...! Kvällen spenderades i poolbaren och tanken var att jag skulle plugga och dricka drinkar, men det blev plugg och te, te, te och mera te. Som sagt, jag frös! På hotellet bor nu nästan bara spanjorer, och de spelade bingo medan jag pluggade. Gick bra, men det är svårt...! Av någon anledning känns det här mycket svårare än studierna i Barcelona!?





Det fastnar inte på bild...!




Lördag

Vaknade vid 10, smörja, smörja, smörja, och efter det en nästan två timmars promenad runt i Arguineguin och runt Anfi. Efter det satte jag mig i en solstol och började plugga men fastnade rätt snabbt i baren med Zeben eftersom jag behövde hjälp. Alltid lika trevligt, längesedan jag skrattat så mycket som jag gjort denna helg!

Middag på balkongen; pasta carbonara och jordgubbar till efterrätt. Därpå var det ORMSHOW i poolbaren! De hade tre ormar, en rätt liten, kanske 1 meter lång, mörkbrun. Senare en vit/gul albinoorm, två meter lång. Och till sist... *trumvirvel*... en över 2.5 meter lång orm, väger 15 kilo, den största ormen som finns av alla på Kanarieöarna. And guess what? DEN HADE JAG RUNT MIN HALS! Först stod jag en bit ifrån, sen gick jag närmre, sen klappade jag den, sen höll jag i den och... den var så fin!! Det trodde jag aldrig att jag skulle säga om en orm, men jisses vilket djur! Imorgon kommer bildbevis!

Efteråt ett antal malibu-coke med Antonio i baren och då började jag prata med en tjej som jobbar som underhållare på hotellet. En 24årig kanarisk tjej (som jag aldrig minns namnet på, men ett typiskt kanariskt namn var det iallafall...) som var så trevlig! Hon var för övrigt med mig på ormfotot som ni får se imorgon! Vi ska ta en utgång någon dag och hon har erbjudit mig läx-/spanskahjälp. Jojagtackar! De människorna där nere är så genomhärliga, man känner sig så välkommen och uppskattad!



Söndag

Tänkte sola men fastnade idag igen i baren i nästan fem timmar med Zeben, har snackat skit, druckit massor med drinkar o skrattat hela dagen. Vid fem kom Pepe och bytte av, höll honom sällskap en timme och hoppade sedan på bussen hem. När man kommer runt krönet mot Las Palmas, och ser staden, havet, solen... Det går inte att beskriva! Jag får gåshud! Huvva, vad jag trivs bra här!

Det var min helg det... Otroligt mysigt har det varit! Sitter nu i lägenheten och tittar på Family Guy på spanska, och lyssnar på bilar som tutar som galningar utanför... Jag antar att Barcelona vann fotbollsmatchen? ;)

Tänkte införa en ny tradition ikväll, att jag ska ut och gå en timme på Las Canteras varje kväll, men det är sånt jäkla liv ute nu, jag är väldigt trött och det hann bli mörkt, så... Det tar jag imorgon!

Hur har er helg varit?

Sov Gott, fina människor!


Kommentarer
Postat av: mamman

Mooodig du var!!!! Själv avskyr jag ju ormar som du vet...:P

2010-05-17 @ 09:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0