TUNGT!

Fyra timmars plugg. Huvudet är en enda röra, ryggen går snart av och min handled gör ont av allt skrivande. Alla dessa tempusformer alltså! Jag kan inte ens hålla isär dom i svenskan!? Alltså, prata svenska kan jag ju såklart, men när man ska kunna rabbla verb i perferito imperfecto - och... GO! Det... går liksom inte? Eller preterito indefinido, eller perfecto, eller reflexiva verb, eller presens eller futurum eller infinitiv... huh!? Hur ska man kunna lära sig vilken som är vilken, liksom? Problemet är inte verben, utan att hålla isär alla dessa former?

Men! Imorgon är det iallafall fredag, och sen har jag hela helgen att smälta att det här. Det är nog extremt nödvändigt! Sova, det ska jag göra nu! Men först packa lite pryttlar som ska med till Arguinegúin imorgon. Hinner jag inte med ett inlägg imorgon bitti, så dyker nästa inlägg upp på söndag kväll, så bli inte oroliga om ni inte hör ifrån mig, jag har det nog så bra man kan ha!



Buenas noches, cariños!


Kommentarer
Postat av: AnneliH

Ja, jag liiider med dig.

Det var där någonstans som jag gav upp (tyvärr)..men traggla på någon gång fastnar det ;)

Tranquilo! ;)

2010-05-21 @ 09:17:59
URL: http://www.shaggkvist.se/canaryuser/
Postat av: Sara

Jag gav upp efter första spanskalektionen med häxan på Tibble, do you remember? Men jag fortsatte!! (visserligen utan framgång) Och det ska du också göra :) Jag kommer och förhör dig snart!! Puss

2010-05-21 @ 10:02:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0