Svar på frågor!

En del frågor har ploppat upp här, så jag tänkte ta och svara på dom i ett eget inlägg. Har ni fler frågor om allt eller inget, tveka inte att ställa dom!

Postat av: Anna
/.../
Hur kom du på själva idén att dra iväg? Är det något du tänkt göra länge eller fick du tips om att det kunde vara en kul grej?
Du kanske helt enkelt gjort som mig och fastnat för ön med dess kultur och levnadssätt ;)

Kram Anna

2010-05-17 @ 23:45:47


Jag har varit iväg själv två gånger tidigare, en gång till Barcelona i tre månader, feb - apr 2008, varav åtta veckor var spanskastudier och fyra veckor var en reseledarskola som heter Service & co. Tack vare reseledarskolan fick jag jobb på Guadeloupe i Västindien, på ett hotell för Langley Travel och där jobbade jag sommarsäsongen 2008 i tre månader, som bartender i strandbaren och som servitris i restaurangen. Gran Canaria har jag varit på, jag trooor, åtta gånger hittills, på semester, och det har känts som hemma för mig och jag tänkte att jag helt enkelt skulle prova på livet här ett tag, en gång för alla ta tag i spanskan som jag alltid har velat lära mig och, ja, här är jag nu! Trivs som fisken i vattnet! :) 

Postat av: Stefan

Hej Anna
En liten fråga, hur lång tid tar det med buss mellan PDI och Arguineguin eller Puerto Rico? tänkte nästa gång att åka ut med någon båttur, ser så härligt ut.

2010-05-17 @ 10:56:14


Hmmm, det får bli med buss 30 isåfall, tror jag den heter, och den åker verkligen på varenda smågatan genom hela Playa Del Ingles, och med den tar det väl ungefär 50 minuter skulle jag uppskatta. Beroende på vilken buss du tar, nu minns jag inte namnet på dom båda, men med en av bussarna måste du byta vid Faro de Maspalomas, för där vänder den ena och åker tillbaka till Las Palmas. Men från PDI till Arguinegúin, säg 50 minuter, och, om du ska till Puerto Rico, lägg till ~10 minuter. Låter som en jättehärlig idé att åka på båttur! :) Fågelvägen är det ju inte särskilt långt, utan det är rundturen på PDI som gör att resan tar så lång tid. Men med direktbussen som åker på motorvägen tar det väl omkring 20 minuter från Playa Del Ingles till Arguinegúin.

Det har droppat in en del frågor om skolan, så jag kan väl berätta lite allmänt om den också:

Jag går på en liten skola som heter Gran Canaria School of Language. En liten skola, mycket centralt i Las Palmas, med två våningar, där man går i små klasser (i förra veckan var vi 7 elever, och den här veckan är vi tre), fyra timmar om dagen. Lärarna pratar bara spanska och allt material är på spanska. Skolan ligger 1 minut från stranden Las Canteras och om man vill, kan man bo i deras residens under tiden man pluggar här. Då ingår frukost och lunch och man har antingen eget rum eller delar med en annan student. Jag valde däremot att fixa eget boende, men vad jag har hört är rummen och maten helt okej! Jag bokade skolan via SIspråkresor och utbildningen är studiemedelsberättigad hos CSN. Klicka på bilden nedan om du vill ha mer info om skolan och utbildningen!


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för ditt svar! Låter som du har haft några jättesköna år på sista tiden! Att resa runt och jobba på olika platser måste vara underbart (ibland önskar jag bara att jag själv hade haft modet till det ;P)

Varför blev det inget mer jobb för dig i Västindien? Reseledarskolan kan väl ge dig fortsatt arbete framöver? Frågvis, jag vet. Sorry för detta! =)



Kram Anna

2010-05-18 @ 20:04:45
URL: http://annasita.blogg.se/
Postat av: Mamman

Är du som 118 118 typ? Kan man fråga vad som helst??? :)

2010-05-18 @ 20:31:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0