Packningstips!

Har fått en del frågor om vädret, och nu senast fick jag en fråga från en som heter Johanna, som åker hit på lördag, om jag tycker att man behöver ta med sig några varmare kläder ner hit (jättetack för din kommentar, förresten!). Nu vet jag inte vart på ön hon ska åka, men, iallafall, generellt :)

På dagarna är det väldigt varmt. Såklart varmare ju längre söderut man kommer, men det är aldrig kallt i tex. Las Palmas, bara mindre varmt ( ~ 18 - 30). Kofta däremot är att rekomendera! Om det är minsta vind så blir det direkt kallare, både i norr och söder, och mitt motto är att hellre ha för mycket än för lite, så en tunn kofta - absolut! Eller kanske en stor sjal om du inte vill ha kofta/tjocktröja på dig?

Vid havet kan det ju blåsa rätt ordentligt, så ett par långbyxor/tights skulle jag nog packa ner också. Jag har faktiskt använt mina varma kläder mer än mina sommarkläder. Fast å andra sidan så går jag ju i skolan, är inne en del och har inte tid att ligga på playan på dagarna, så det kan ju vara en orsak :) Häromkvällen var jag och en kompis och åt nere på Las Canteras och inne i gränderna, där det inte var någon vind, var det riktigt varmt och härligt, men vid stranden, när vinden låg på, jikes! Det var verkligen freezing!

Vet inte om du blev nå klararare över det där men, iaf; en kofta, en sjal och ett par tights/byxor skulle jag iallafall göra plats för :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0