Min helg i bilder

I'm back!

En mycket mysig helg har jag haft, som tyvärr gick på tok för fort. Men väldigt givande! God mat, bästa sällskapet, goda drinkar (!), mycket spanska (i princip bara spanska med alla, bara enstaka engelska ord för att hjälpa till när spanskan tagit stopp), bra sömn, mängder av skratt. Åh, jag vill uppleva samma helg igen! Helgens bästa var igårkväll, då Zeben för ovanlighetens skull jobbade i restaurangen på kvällen och kom ner till baren när han slutat. Pratade i baren (BARA spanska! Snacka om att han var chockad!) i 30 minuter och sen gick vi en promenad och pratade om allt och inget i en timme och han följde mig till Antonios hus, jag får tydligen inte gå omkring själv om nätterna, haha. Det känns som att jag har lärt känna en helt ny person, eftersom vi kan prata så mycket mer när jag kan spanskan bättre, vi förstår varandra på ett helt annat sätt, och jag är jätteglad för det! Och jag har ändå bara varit här i tre veckor! Anyhow, jag är väldigt trött, måste packa upp väskan med alla mina grejer, packa ner allt inför skolan, och sen blir det sova av, så ni får helt enkelt nöjda er med kort text och bilder från helgen. Och jag lovar att bli bättre på att ta bilder på mina underbara vänner i söder nästa gång!

Fredag: tog bussen efter skolan till Arguinegúin med Tara.
Dök från mysiga klippor, skrattade, åt god middag, solade,
lyssnade på musik och drack Bacardi Breezer Piña i solnedgången.
Kvällen spenderades i baren (såklart) med Antonio som jobbade och
mängder av öl :)










Lördag: slöade lite på stranden, promenerade omkring i Arguinegúin,
solade på Antonios terass och pluggade lite. Kvällen spenderades
själv hemma hos Antonio, han jobbade och jag slöade framför finalen
i Eurovision. Väldigt skeptisk till vinnaren, jag hade hoppats på Israel
eller Spanien. Och vad var det för tjomme som hoppade upp på scenen?!
Vilket iofs inte gjorde mig något, då fick man ju istället höra den söta
låten två gånger!



Helt OK utsikt från Antonios terass!


Jag tycker att den här är så häftig :)

Söndag: pluggade lite på terassen, tog en dusch, promenerade ner till
baren på Green Beach, där Pepe jobbade. Otroligt mysig ikväll,
pratade med massor av olika människor, (på spanska såklart!), och alla
äldre herrar som beställer whisky i baren vill tjöta lite innan de går
tillbaka till sina mujeres, haha. En gubbe sa igår att "om jag inte går
tillbaka nu så kommer hon vilja skiljas." Ja jesus, haha! Sen kom som
som sagt Zeben ner och vi tjötade och gick en promenad. Efter igår
låtsas dom att dom inte förstår, eller så ignorerar de mig, när jag pratar
engelska, eftersom de vet hur pass mycket spanska jag faktiskt kan nu.
Riktigt irriterande ibland, men HUR bra som helst, såklart!





Fy fan vad jag har det bra, den här känslan av totalt välbefinnande skrämmer mig nästan lite... Hur ska jag kunna åka härifrån en dag...!? ♥


Kommentarer
Postat av: Mamman

Åfy, den där sista kommentaren skrämmer MEJ!!! ;) Fiiina bilder du tar! Längtar både efter dej och GC!

2010-06-01 @ 19:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0