Me gusta la siesta!

Oh, yes! Idag har vi sol, äntligen! Jag kutade hem efter skolan, slängde i mig en macka och vatten, tog mitt pick och pack och la mig i en solstol på takterassen och njööööööt. 31 grader i skuggan, några söta små molntussar som glider omkring, fläktande vind, bra musik i högtalarna, man känner hur man svävar bort, bara njuuuter, och nu, två timmar senare är jag så nöjd så, och ska strax ta tag i läxorna med nya krafter!

En bra dag i skolan, mycket nytt men inte alltför svåra saker. Dialogen som jag skrev igår fick jag beröm för, så skönt! Jag vill inte skriva på enkel spanska, bara för att, utan jag tänkte på en dialog på svenska, vad jag ville ha med, och översatte den till spanska och ja, förutom några små grammatiska fel (läskigt vore det annars, haha) så var den finemang! I like!

På rasten idag gick Tara, den norksa tjejen i klassen, och jag till en liten butik nära skolan för att handla lite frukt och gissa vad dom hade...??? Wasa knäckebröd, Kalles Kaviar, Abbas sill, Knorr's Köttfärssås på burk, GULASCHSOPPA! Idag följde bara brödet med mig hem (och en diskborste, SOM JAG HAR LETAT!) men jag blev så glad bara att se där där sakerna, haha. Trodde jag skulle behöva åka till IKEA för att få tag på något annat än vitt bröd utan kanter eller skorpor men, icke! Det finns hopp! Och jag ska säga er att hård macka med olivmortadella inte smakade illa alls...

I övrigt en ganska händelselös dag hittills, men får jag läxorna gjorda nu så har jag hela kvällen fri, vem vet vad jag hittar på då :)


Kommentarer
Postat av: Mamman

Vi har faktiskt också sol.... bara så du vet älskling!

2010-05-18 @ 20:34:57
Postat av: Benny Eriksson

Hej Anna!



Roligt att följa ditt liv i Las Palmas :) Förmodar att du går i språkskolan vid Hotell Marmoral. Såg en språkskola när jag bodde på Marmoral Jan/2009. Ett litet 2 våningshus med terass på taket. Såg i vintras när jag gick förbi skolan. Att det var ett husbygge pågång bredvid!

Förmodligen var ni in på affären vid hörnet vid hotell Marmoral. Det fanns mycket svenska varor där. Missa inte mitt favorit lunch ställe. Om ni går förbi Marmoral och fortsätter ut på Las Canteras. Så ligger det ett kebabställe en trappa ner på högersidan. Kebabrulle och kebab med bröd var kanon gott där!



Mvh Benny Alias Bumpen från Kanarieforumet

2010-05-18 @ 22:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0