Las Palmas dag 2 - bilder!

Blir gääälen på att jag inte kan centrera bara bilderna, all text hamnar i mitten... Det får ni helt enkelt stå ut med!

Vilken härlig dag! Efter nästan 12 timmars sömn började första riktiga dagen här med att sola uppe på terassen i tre timmar, vattnade blommorna där uppe (börjar förstå vad mamma menar med att det är terapi att gå med vattenkannan!) och njöt av solen. Läste lite tidningar som låg i lägenheten, slöade, lyssnade på musik, svettades, njöt och hade det härligt. Men vad dumt det är att resa själv (!!!): Jag som var så duktig att smörja in mig för att inte bränna mig, men i mitten av ryggen kommer jag ju inte åt, så där är jag röd... Men jag försökte iallafall :)

Efter det blev det en kvart på rummet, tryckte i mig en banan (haha! Förlåt...) och juice och gav mig ut på promenad för att hitta skolan. Lätt som en plätt, fem minuters promenad från lägenheten ligger den! Efter det blev det en sväng ut på Las Canteras. Bah! Vilken strand! Otroligt... Kanske lite mycket folk för min del men det är bra mäktigt!

Ytterligare drygt två timmars promenad i stan, köpte en kycklingsallad på Donken och åt nere vid hamnen. Ett par gick förbi med en otroligt söt bostonterrier som stannade vid mig och tiggde, ägarna fortsatte att gå men hunden stod kvar riktigt länge och stirrade på mig med tungan ute, och alla som gick förbi skrattade, haha. Som jag saknar pääääls! Mina små fisar där hemma :) Men snart är jag där igen, miljoner erfarenheter rikare!
Positivt tänkande...!

På söndagar är i princip allt stängt här... Det enda som är öppet är små tobaksaffärer som, om man har tur, säljer lite yoghurt och kex, annars bara glass, godis, drickor osv. Kul för mig som bara hade två apelsiner och vatten hemma och måste äta ikväll och frukost imorgon.............. (Bra planering där!) Men som tur var hittade jag en mack som hade öppet med helt okej utbud, så jag får mat imorgon, lucky me :) Men efter skolan imorgon så ska jag gå o storhandla i en jättebutik en bit härifrån. MÖRKT BRÖÖÖÖD ska jag köpa! Otroligt vad dåligt utbud av bröd de har här... Vitt rostbröd utan kanter - näätack!

Det var dagen i text, det där. Här kommer dagen i bilder!

En riktigt häftig krukväxt på terassen


Min bästa vän under solningen (förutom solen, då)!



Grymt goda små canariska bananer!



Redan här stod solen ganska högt, och värre blev det!



Påväg på promenad, lagom mosig i huvudet och med sololja i håret, haha



Skolan hittade jag!



I like!



Me like ännu mer! (Senare visade den 31,
men då blev det motljus och alldeles svart)







Silja Line, släng dig i väggen!



Ser ni människan jag ringat in? Jisses...



Det namnet känner jag igen! Och i Amadores finns Calle Anna Lind!



Favvisskorna! Bara en enda lite blåsa efter tre timmars promenad,
helt OK med tanke på att det var första gången jag använde dom :)



Nu dags att sova för att ladda inför första skoldagen imorgon. Enligt papprerna ska jag börja klockan 8, men utanför skolan stod de att de inte öppnar förrän nio... Antar att jag måste vara där till 8 i vilket fall och se, annars får jag väl stå ut med att sitta på stranden och skåda havet en timme... Jobbigt ;)

God natt, kära vänner!


Kommentarer
Postat av: Mamman

Åh vad mysigt!!! Hoppas vi kan få ihop det med djur och allt och komma ner efter midsommar! Lääängtaaar! Kramiz!

2010-05-09 @ 22:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0