INTE OKEJ!

Åååååååååh!!! Jag blir så frustrerad. Fram till idag har spanskan varit okej, svår, men okej. Alla tempusformer, verb etc. Svårt, men ja, med lite plugg så sitter dom, mer eller mindre. Och de första tre timmarna i skolan idag var... okej. Men sedan skulle vi börja arbeta med preterito perfecto, preterito indefinido och preterito imperfecto tillsammans. När använder man vilken osv. Sista timmen = kaos. Mitt huvud är som ett förbannat bombnedslag... Jag förstår er som skrivit och berättat för mig att det var här som ni gav upp! Jag är glad att jag har betalat för skolan, för annars hade jag också gjort det. Läraren varnade oss, det här är svårt, och jag avskyr känslan av att vara "dum", känslan när jag har fel, eller när jag inte förstår. Jag blir så frustrerad!

Något som inte gör saken lättare är att, i slutet av den här veckan, så ska vi avsluta det här kapitlet, den här nivån, och då ska det här sitta, det finns liksom inga alternativ. Och nu känns det totalt omöjligt. Skitspråk. Jag orkar inte tänka på spanska, jag orkar inte plugga spanska, jag orkar inte höra spanska, jag orkar inte prata spanska. Så! Därför tänker jag gå in på TV3Play och se på SVENSKA program! Sen ska jag sova. Sen så... kanske... jag gör mina läxor... (Nä, det är klart jag gör dom, men det vill jag inte tänka på nu) Fick extremt mycket läxor tillråga på allt, jag som känner att jag helt enkelt bara behöver smälta det här, men icke sa nicke, sånt pysslar vi inte med här...



Resans första svacka; välkommen!
Piss.


Kommentarer
Postat av: mamman

Oj då...:P Men har du lyckats lära dej kroppens alla muskler och ben på Latin så går nog det här också ska du se.:) Gör såna där små lappar som du brukar göra. Ta hjälp av tara och peppa och förhör varann! Go girl!! <3

2010-05-24 @ 16:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0