Framme!

Arlanda 10:44

Jävlar i helvete! Nu sitter man här då, på Arlanda och väntar på att få gå på planet. En unge sitter o skriker mitt emot och jag kan sätta pengar på att jag kommer att hamna bredvid den på planet. Vill inte :(

PISS var det att säga hejdå till hund, katt, mamma och pappa. Värsta gången hittills, av någon anledning? Jag har ju varit med förr men lättare blir det tydligen inte. Tidigare har det varit lugnt men idag tog det emot, men, ja... Djuren fattar ingenting, och mamma och pappa kommer ju ner i sommar och dom kan jag ju prata med innan dess så... Det ska nog gå :) Jämför alltid med folk som drar ut i krig i typ två år, haha. I jämförelse med det så är det här rena rama spat (som i spa alltså, massage och bastu) i fem månader!

Av någon anledning så går planet från terminal två och utbudet av taxfree här är väl inte det bästa... Hoppades att det skulle finnas en pressbyrå så att jag åtminstone kunde få köpa ett laddat simkort till mobilen men det fanns inte, så jag får klara mig tills jag kommer fram och kan få tag i ett i Las Palmas. Väldigt konstigt att inte kunna nå någon eller bli nådd, men nycklarna till lägenheten har jag ju redan, och sålänge huset faktiskt står där så kommer jag ju fram.

Tog 1½ timme att checka in. En totalförvirrad kille stod i incheckningsdisken, såg ut som en prao med telefonen i örat 90% av tiden, och ingen annan incheckningsdisk var öppen. Smart! Men det gick, till slut, hoppas bara att väskorna väntar på mig när jag landar............. Vilken mardröm annars...!

Jävligt konstigt det här med flygplan alltså... För fem timmar sedan vaknade jag i lilla Norrtälje, mulet och 5 grader utanför fönstret, och om sex timmar är jag i Las Palmas, där det idag tydligen är 21 grader och sol, enligt ett par bakom mig i incheckningskön. Dags för boarding!

---------------------

I lägenheten 17:46

Jaha, då var man framme, då! 26 grader i skuggan och strålande sol! Grymt lång flygning och benen känns som betong och är alldeles svullna. Landningen var hemsk! Alla passagerare satt o sa "aaaaaah!", "oooooh!", "åååååh.....!" för att vi föll så mycket i taget när vi var på låg höjd och det ryckte och hoppade och var skitäckligt. Men ner kom vi! Väntade vid baggagebandet (digga-digga-diing!) och väskorna kom rätt snabbt. På bandet kom också en schäfer i en bur.....? Ska inte dom lämnar ut separat...? Well well, hans matte hämtade honom o han blev så glad då :)

In i en taxi, tog väl en 20 minuter till adressen, kostade 30 euro, beundrade sjukt fina Las Palmas på vägen, ut ur taxin, dra väskorna till dörren, hålla tummarna för att nyckarna passade (DET GJORDE DOM!) och nu sitter jag här. Lägenheten är minimini men fin, stort förråd så jag kan packa upp alla kläder och saker så att jag kan ställa undan väskorna. Vad med? Kalles kaviar och några burkcolor stor i kylen, te, müsli, en liten tv, svenska tidningar, internet, ja, jag klarar mig helt enkelt :)

Ska byta om här strax (jeans, tjocka skor och svart 3/4ärmströja är inte att rekommendera, nä, det blir linnebyxor, linne och sandaler) för att gå en sväng på stan, måste köpa vatten och nån middag så jag klarar mig till imorgon när riktiga upptäcksfärden blir av. En sväng upp på taket ska jag göra också för att kolla in takterrasen :)

Väldigt långt inlägg med bara massa text, men kika in senare ikväll så blir det bildinlägg! :)

Och ni! (främst mamma, pappa och bror men ni andra också såklart!) Får faktiskt se till att boka resan ner hit nu så jag har något att räkna dagarna till! LOVA!! :(

Saknar er redan!!!! <3


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Åh, vad härligt det låter! Nu är du äntligen framme i ditt paradis! Här är det 5 grader och regn - hualigen! Jag och Micke håller på att vårstäda och sätter upp nya tunna vita sommargardiner, det är bara solen och värmen som fattas! : )

Hoppas du får det riktigt superbra!

Kram från kusinvitamin

2010-05-08 @ 19:42:31
Postat av: Sofia

Hej kära kusse!!



Jag kommer gärna, bara du känner att det inte är för påträngande!



Jag är grymt imponerad av din styrka att ge dig iväg så och stå på alldeles egna ben, jag skulle behöva lite av din styrka nu!



Krrrraaaaaaammmm

2010-05-08 @ 21:37:52
Postat av: Sara

Gud vad skönt! Var äckligt kallt och regnigt igår! Tur att man jobbade så man slapp sitta inne och uggla!

Skönt att resan gick bra :) och hoppas att du hittar något skoj på din upptäcksfärd idag! :P När börjar skolan förresten?

Jag ööönskar att jag kunde boka nu på en gång! Men det är ju dumt att chansa och få en omtenta och inte få boka om!

Ha det underbart! Puss puss

2010-05-09 @ 11:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0