Första skoldagen avklarad

Jahapp, då var ännu en dag strax slut! Lång dag men härlig! Upp 6:30 för att göra sig redo för första skoldagen. Iväg i morgonsolen, klarblå himmel och supermysigt. Ett muntligt "prov" (snarare samtal) med läraren (som såklart också hette Anna) och sedan in i klassrummet. 7 elever är vi, en norska, en finska, en holländare (som snakkar norsk), en tysk, en ukrainska, en schweiziska (haha, stavning?) och jag. Världen är bra liten! Norskan är 21 år, utbildad massör i Arguineguin och har bott i Stockholm och läst på Axelssons! Otroligt trevlig tjej, som ska stanna 1½ månad till, så det blir nog kanon. De övriga är supertrevliga de med, bådar gott!

Var i skolan från 9 - 13 och på rasten vid 11 gick vi till ett café allihopa, solen sken och himlen var blå, men till klockan 13 när vi väl fick gå hem så var det helt igenmulet och småduggade till och från. Man tackar... Så, det blev till att gå lite ärenden; till banken för att betala in första hyran på lägenheten; jag klarade det! Var rädd för att det skulle vara extremt krångligt men han var så trevlig så, satt o sjöng under tiden, haha. Sen blev det handling på Carrefour, ett enormt köpcentrum och matbutik, var tvungen att bunkra litegranna och det tog ca 20 minuter att gå dit. Köpte massa tunga saker så jag tänkte att jag unnar mig en taxi hem, får väl ta att det kostar en hundring eller nåt. Taxiresan tog väl mellan 7 - 10 minuter och kostade TRE EURO!!! Knappt trettio kronor, haha. Säga vad man vill om Spanien, men billig taxi har dom iallafall!

Hem och packa upp, och nu är det dags för läxor. Inga konstigheter, alla vi gick igenom idag sitter som berget, så det är bara att fylla i uppgifterna så är jag klar sen. Ikväll blir det nog någon film och sova tidigt, imorgon ringer klockan vid 7!

Solen tog visst lite igår, ändå...



Frulle! Observera fotot på världens sötaste hund som ligger på bordet :)



Som sagt tidigare, är dessa de enda mörka brödet som går att få tag på?
Sjukt små skorpor, men helt okej. Hittade pumpernickel idag iaf, som fick
följa med hem. FIBRER HALLÅ!?



Pruttväder... Jag som laddat hela dagen för att däcka i solen :(





Dagens låttips, förresten! Train - Hey, Soul Sister.
Tjingeling! <3

Kommentarer
Postat av: Mamman

Lägenheten ser ju jättemysig ut! <3

2010-05-10 @ 19:37:41
Postat av: Sofia

Anna.....Banan på mackan???? skojjar du;)



det går ju inte ju!!



Jag måste komma ner å visa hur en riktig macka ska vara tror jag;)



Puss & Kram Kussis!!

2010-05-10 @ 19:58:18
Postat av: Sara

Bläää, äcklig macka :P

Gud, vad mysigt det ser ut! Får man verkligen plats om man kommer och hälsar på? ;)

Puss

2010-05-10 @ 20:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0