En ny vana?

För att kunna slappna av på kvällen och slippa ha skolarbetet framför mig idag, tänker jag nu sätta mig och göra dagens läxor. Efter det, när jag är klar, så tänkte jag kila bort till Las Arenas, ett köpcentrum en bit härifrån, där h&m, Zara och massa andra affärer finns. Jag har inte köpt mig någonting sedan jag kom ner hit och tänkte kika runt lite. En mellanstor väska vet jag att jag behöver, för nu har jag en minimal handväska eller en stooor trunk, så det ska jag kolla efter. Och ett par skjorts till, har bara mina jeansshorts, och dom behöver en tvätt, så, ja. Det var väl alles. Men som sagt, först ska läxorna göras. Läxa först, leka sen!

Helt okej skoldag idag, börjar klarna mer och mer (men fortfarande jäääkligt grumligt) med preterito imperfecto och indefinido, jag kämpar på! Frågade förresten läraren om det är något man kan göra för lilla kissen i affären (som imorse låg alldeles ensam i sin glasbur och sov när jag gick förbi...) men hon sa att det finns väldigt få lagar som skyddar djuren och att djur i affärer inte är något som prioriteras. Om polisen till exempel upptäcker vanvård av kor, att de tex. svälter och inte fått mat/vatten på mycket länge, får de i värsta fall böter, men får behålla djuren. Helt sjukt. Och det här med tjurfäktning? En mer självklar form av vidrigt djurplågeri får man leta efter! Jag jublar när tjurarna sticker hornen i matadorerna! Hemskt, men sant, dom förtjänar det!

Åh, gud, ja! På rasten idag gick Tara och jag en sväng och en liten, liten pitbull/amstaffvalp springer rätt ut i vägen på en väldigt trafikerad gata och stannar PRECIIIIS så han inte blir påkörd, massa bilar gaaasar förbi och ägaren springer fram och tar upp den, fyyyyy, min puls var så hög, jag vet inte vad jag hade gjort om den lille hade blivit påkörd... :(

Ja, nu svävade jag iväg lite där... Anyhow, läxdags. Sen shoppa! Ska försöka somna tidigt ikväll eftersom jag inte somnade förrän 3 inatt på grund av värmen. Idag är här mulet och rätt kallt (eller ja..."kallt"...) så lika varmt borde det inte bli.

Bjuder på en bild från middagen med Tara i söndags!
Är inte min lugg det vackraste ni sett?! Den dagen fick jag verkligen till det, haha!



Puss!


Kommentarer
Postat av: Mamman

Vad hade Tara gjort, som inte fick vara med på bilden....? ;) Inget fel på den luggen! Du skulle se min. :P Klippning grande på fredaaaag!!!

2010-05-26 @ 18:04:55
Postat av: Mamman

Visst ja, du tog ju med mormors väska! Den är väl "mellanstor"? PUSS!

2010-05-26 @ 18:06:10
Postat av: Sara

Jag gör en Sara :P Heter det skjorts eller shorts? :P

Jaaaag ska shoppa när jag kommer ;P Om det inte är för dyrt.. är det dyrt? PUSS!

2010-05-26 @ 20:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0