Det gör ont i mitt hjärta :(

Åh fy... Gick hem från skolan idag och tittade in i ett skyltfönster på en djuraffär. Tidigare har jag trott att de bara haft fåglar och fiskar, men idag satt en så otroligt liten och smal kattunge i en glasbur, ensam, på tidningspapper, och tittade på mig. Följde mig med blicken och gick efter när jag gick utanför fönstret. Åååhå jag började nästan gråta, den lillen ska ju inte sitta där själv?! Katter ska ju vara med deras mamma och syskon tills de är minst 12 veckor, och den här var max 6! Jag blir så arg och ledsen, hur kan man sova gott om nätterna när man äger en djuraffär och vet att det sitter en ensam kattunge i en glasbur i affären?

Mammaaaaaaa... får jag köööööpa kissen och skicka hem den till eeeeer? :(

Hittade en bild på nätet, skulle kunna vara ett foto som jag nyss tog, precis såhär såg den ut. Förutom att den jag såg inte fick sitta på mysigt mjukt golv, utan på glas och papper :(


Kommentarer
Postat av: mamman

Skicka hem den!!!!!! ;)

2010-05-25 @ 14:57:54
Postat av: Sara

Usch, stackars lilla kissen! :(

2010-05-25 @ 15:01:49
Postat av: cristina

LEY DE PROTECCIÓN ANIMAL

Som tur finns det en lag för djuren i Spanien.

Förstår att du tyckte mycket synd om katten.

De får inte ha ett djur så där. En anmälan vore det rätta. Det har lovats en förbätring i lagen ..men det tar tid.

Pobre Gatito

Cristina

2010-05-25 @ 17:34:47
Postat av: Åsa Olofsson

Det enda rätta är att anmäla!!!

2010-06-13 @ 19:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0