Buenas tardes, amigos!

iHola cariños! ¿Comó estas? Yo estoy muy bien, un poco cansada y tengo que hacer mis deberes ahora, pero... si, estoy bien! Hoy he estado en El Corte Inglés con Tara (un chica de Noruega en mi clase, iestá muy maravillosa!) y he comprado un libro por niños para practicar mi español, tipex, y algunas cosas en él supermercado, por ejemplo agua, frutas, zumo de mango, céreales, y... ¿que más? Nada más, creo... Pienso que voy a correr (o caminar, ya no se...) en Las Canteras esta noche, pero no lo se si tengo energía... He estado MUY cansada hoy y aunque he durmiendo 8 horas este noche... Creo voy a Arguinegúin despues la escuela en viernes para tomar un pequeño vacación por el fin de semana :) Me encanta este lugar!!

Vale, eso es mi día... Ahora, voy a hacer mis deberes... Hoy hemos empizado con un nueva tiempo; preterito imperfecto, un poco díficil pero si quiero aprender español es necesario :) Piensa, en cinco meses, voy a hablar español muy bien!! Espero que salga bien.......

----------------

Haha, ja, ni hängde med, va?! Konstigt att det är så mycket enklare att skriva, än att prata spanska... När jag skriver kommer det av sig självt, fastän det säkert är en massa fel i de där texten...

Jag har verkligen inget intressant att skriva idag, så tänkte att jag skulle slänga in ett spanskt inlägg för variations skull. Men ni som inte förstår, ni missar inget! Står bara att jag är trött, varit i El Corte Ingles med en klasskompis, handlat en barnbok för spanskan skull, handlat lite mat. Funderar på att springa, eller gå, ikväll med, men vet inte om jag orkar, har varit extremt trött hela dagen och så har jag läxor att göra, så, vi får se. Står även att jag antagligen åkte till Arguinegúin på fredag och stannar över helgen för en liten minisemester. Vi får se :) Började med en ny tempusform idag, preteritum imperfekt, lite svårt men nödvändigt för att lära min bra spanska vilket jag ska göra dessa fem månader :)


Roligare än såhär blir det tyvärr inte! Inga nya bilder från idag och inga spännande nyheter... Mulet, blåsigt, långbyxor, handla mat, plugga... Bilden nedan är från en extremt inzoomad solnedgång i Arguinegúin i förra veckan med Anfi del Mar i förgrunden.



Hur har er dag varit, tro?

♥ Ta hand om er, fina människor! ♥


Kommentarer
Postat av: Mamman

Jaaaha...eeeeeh. Kul.. Fattar ingenting. Men det blir nog bra.... Pusss mitt Guld!

2010-05-19 @ 21:07:45
Postat av: AnneliH

Kul att du skriver på spanska. Man blir ju så glad när man fattar vad det står ! ;)Jag tycker också det är svårt det där med preterio inperfecto...det gramatiska måste man tyvärr traggla. Jag lyssnar mycket på Topradio.es det är bra för öronen ;)

Ha det bra på den lyckliga ön!

2010-05-20 @ 12:05:47
URL: http://www.shaggkvist.se/canaryuser/
Postat av: Lena

vad roligt att du skriver på spanska,och ännu roligare var (iallafall för mig) att jag förstod precis allt=) Trodde jag tappat all spanska faktiskt =)Håller definitivt med dig om att grammatik är hopplöst svårt! Lite musiktips förresten..Obie Bermudez, David Bisbal och El Arrebato..men då måste du nog gilla att det låter "riktigt spanskt" ;=)Sen finns ju alltid Mecano,gammalt,men med många fina texter!

2010-05-21 @ 19:40:30
URL: http://ellisol.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0