Värmerekord!

Förlåt för NOLL uppdatering idag. Har inte haft någon inspiration att skriva nåt, varit en bra dag, men ja, det har liksom inte vart nåt speciellt, helt enkelt. Vanlig dag i skolan, gjorde god lunch hemma efter det, sallad med bacon och stekt ägg, sedan gjorde jag läxorna. Vi skulle skriva en text om hur vi tror att världen ser ut om 50 år, och ja, que más? 45 minuters powerwalk på Canteras ikväll igen. Sjuuukt varmt men skönt!
Värmerekord idag! Termometrarna på Las Canteras visade 38 grader! Trots att det är väldigt disigt på grund av sand och damm i vinden från Sahara. Det är tydligen Calima här, som enligt Wikipedia är:

"Calima är en het vind (no shit!?) från syd eller sydost. Den förekommer över Kanarieöarna ett par gånger per år, oftast vintertid. Den uppkommer vid ett högtryck över Nordafrika, som dras ut mot en passerande kallfront norr om Kanarieöarna. Med vinden följer damm från de torra områden i Nordafrika, där vinden börjar."

Det här är sista bilden ni ser av mig i långt hår! Idag rök förlängningen, och det tog över två timmar att få ur den, satt som berget och hade bollar av mitt eget hår i hårbotten, MEN till slut gick det! Tack, Tara! Mitt eget hår är också rätt långt, så imorgon blir det nog frisören för att göra mer av en frisyr av detta, men först ska jag fixa håret på morgonen för att se hur det faktiskt ser ut när det är fixat. Nu är det en enda röra och efter kvällens motion är hela jag svettig, så... det kan inte bli annat än bättre imorgon!



Bye, bye!


Buenas noches!


Kommentarer
Postat av: Mamman

Oj 38 grader..:/. Kan man inte spara håret och sätta dit det en anna gång?? Drick mycket!!!!!(vatten dåra) :) Puss fining!

2010-06-03 @ 07:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0