Sushi, skor och tankar om otrevliga spanjorskor

Jahaja. Ännu en måndag snart över. Vi har genommulet här idag... Väldigt synd eftersom jag hade planerat att pressa på stranden hela dagen, men icke! Och med det vädret ni har hemma finns ju risken att Sara kommer att slå mig i brunhet när hon kommer hit?!? :)) Inte okej ;)

Ny nivå på klassen i skolan idag! Och två nya elever, en från tyskland (Otippat? Inte direkt...) och en från Italien. Trevliga båda två! Och så jag och Tara då, så vi är totalt 4 stycken. Och nya läraren är alldeles underbar! Jättemysig tjej, så det blir nog kalas det... Skoldagen gick extremt fort, och innan jag och Tara skiljdes åt bestämde vi att vi möts utanför skolan klockan 19 ikväll för att gå och äta sushi. Mumma! Ska bli så gott! Efter skolan gick jag till banken och betalade in hyran (det går inte undan där ska jag säga... Väntade i över 30 minuter, och när jag kom var det bara 5 personer framför mig. Mañana så det bara skriker om det...), strosade hem och åt lunch, o nu sitter jag här. Ska strax göra läxorna o sen sova en timme, tror jag, man får ju passa på!


En sak har jag klurat på de här veckorna. Spanjorer (verkligen speciellt spanjorskor) har absolut inte samma uppfattning om, hur ska man säga... vett, bemötande etc. som jag är van vid från tex. Sverige. Möter man en spanjorska på en smal trottoar, intefan flyttar hon på sig (i undantagsfall, jo, men väldigt sällan), och de har verkligen noll uppfattning om gränser etc.

Ett exempel. Låg på stranden häromdagen och två meter ifrån mig låg en tjej, något äldre än mig, och en tjej gick förbi som stannade och började prata med hon som solade. Hon ställer sig i sanden två decimeter från mitt huvud, pratar högt och jag verkade inte ens existera i hennes värld. Dom verkar liksom inte riktigt se vad som händer omkring dom... Folk ställer sig för solen, fastän hela baren är ledig ska de stå precis bredvid, om bartendern pratar med någon eller gör något så bara kastar dom ur sig det dom ska beställa, utan att tänka på köer och personer framför etc. Jäkligt annorlunda alltså, och en av saker här som jag inte riktigt gillar... Respektlös i många fall... Svårt att sätta ord på det, det måste nästan upplevas. Kanske är det för att jag så uppenbart inte är härifrån (håret, bland annat...) och dom tycker inte att jag ska "komma här o ta plats", vad vet jag. MEN det gör jag inte heller, för jag är sjukt snabb att hålla undan väskor, gå åt sidan etc, men de gör inte ens ett försök till det. Lite trist...

Men! Nog om det! Hittade en undersökning angående mina träningsskor, ReeBok EasyTone! Trodde att dom skulle totalsågas (vilket vore extremt konstigt, eftersom dom funkar) men icke! Verkligen bra betyg! Igår var jag ute i 1½ timme o gick på Las Canteras och det är sjukt vad bra dom skorna tar, alltså. Mot slutet av "passet" fick jag verkligen anstränga mig för att "hålla ihop" rumpan och höfterna för att inte "tappa dom", för att jag var så trött. Helt kanon ju!!

Vilket blandat inlägg... Men nu fick ni något att läsa iallafall :) Nu ska jag göra läxan och vila en stund. Vi hörs senare! Besos!

Kommentarer
Postat av: ewa

I Malmö har det regnat heeeeeela dagen.

Det har varit fint o varmt några dgr innan, som tur var så var det fint i helgen.

Men idag är det för tradigt. 13 grader bara.

Det är nog varmare i Las Palmas....

Jag bara älskar Las Palmas. Har bott på Don Carlos flera ggr o där har man ju perfekt utsikt över hela stranden bort till Alfredo Kraus.

Kul att läsa om vad du gör där nere.

Får man lov att kopiera dina foton av ( ja inte människor) men annat o lägga in i min eget Las Palmas album? Sparar nämligen på bilder jag hittar därifrån.

Ha det fortsatt gott.

2010-06-07 @ 18:08:21
Postat av: Anna

Hej Ewa! Visst får du gärna låna bilder, snällt av dig att fråga :) Vet inte om du kollar ifall jag svarar bland kommentererna, men skriver i nästa inlägg också för säkerhetsskull :) Tack för din kommentar!

2010-06-07 @ 18:19:02
URL: http://annasgc.blogg.se/
Postat av: Mamman

Passa på och ät sushi innan Sara kommer! Har för mej att hon inte alls gillar det, men jag kan ha fel... Mulet och lite blåsigt här idag; skönt för en svettlort som jag:=) Poss!

2010-06-07 @ 18:20:29
Postat av: Sara

Din svikare!! Sushi kan man ju inte äta, remember? :P och Anna, jag skulle kunna sola varje dag i trettio år och du skulle fortfarande vara brunare än jag :P

2010-06-07 @ 19:51:31
Postat av: Anonym

Läste en artikel idag i Sydkusten , tänkte på vad du skrev om "spanjorer".



http://www.sydkusten.es/showArchiveArticle.php?articleId=13514



Vad du verkar ha det mysigt.

saludos Cina

2010-06-07 @ 20:26:55
Postat av: Mamman

Jättebra artikel. Momma.<3

2010-06-07 @ 21:40:53
Postat av: Anonym

var brukar du gå och äta Sushi?

2010-06-07 @ 23:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0