Good timing...

Mehåååååååååååååååååååååååh. Här har man levt loppan i fem veckor utan minsta lilla krämpa, och idag, dagen till ära, vaknar jag upp utan röst, med grymt halsont och sjukt svullen hals. TACK så mycket för den! :( Så blir det alltid för mig, såfort jag kommer igång med träningen. Baaaah, jag blir så trött på min kropp ibland.

Men jag ska inte låta det hindra mig! Om 5 timmar hoppar jag på bussen för att möta min vän på flygplatsen! :)

Lite om kvällen igår! Jag och Tara möttes upp vid 19:30 för att ta en fika på en uteservering. Påväg dit mötte Tara Christine, en skön tjej från klassen i 35årsålder, skulle jag tro, från Tyskland, och hon hakade på. Hamnade på serveringen där vi känner kyparen (han som alltid kommer med vatten när jag är ute o springer) och vi tog varsin drink, som var helt sjukt god. Solen brände, havet 10 meter ifrån oss, goda drinkar, trevligt sällskap... Helt OK!

Vi fick några olika tapassorter och drinkar då och då, som vi inte beställt... Såna kypare gillar vi ;) Han är verkligen otroligt skicklig, trevlig och ser varenda gäst som dom har, gör ett grymt jobb! Bland annat fick vi en drink, som vi fick i helt sjukt stora glas, och när han kom med dom var det tre stora isbitar i en gul vätska. Sedan öppnade han en cava (som tydligen kostar 50 euro/flaska...) från Catalunien (heter det så?) och hällde i och bäääää så gott! Bananlikör med någon speciell sorts cava. Kändes lite lyxigt när vi satt där o han korkade upp flaskan så det small över hela uteserveringen :) Väldigt god drink, och mycket, och jag fick dricka två (phuuu...) eftersom Tara inte dricker alkohol.

Sedan blev det efterrätt. Tara sa till kyparen när vi skulle beställa att hon velade mellan två stycken, så han tog menyn och gick, och hon fick båda två, haha, han är så skön. Jag åt en chokladmousse och myntade uttrycket "ni måste prova den här, den är så moosy!"

När vi ätit klart fick vi x antal "chupitos", alltså shots, med ron miel, honungsrom, typiskt kanariskt som är så gott! Och... eftersom Tara inte dricker... klart jag ställer upp ;) Vet inte hur många jag drack, men som tur är, så är de ju inte särskilt starka, kände ingenting igår och mår bra idag (i magen och huvudet iallafall, i halsen, nä) :) Gick därifrån vid tolvtiden, knallade hem och sov. Väldigt trevlig kväll!

Lite bilder ska ni få!

Nä, jag är inte naken!


Helt OK utsikt!


Goooda drinkar!








Världens bästa kypare!








Teide på Tenerife visade sig! Så fint! Blurrig bild tyvärr...


Det var allt för nu! Nu ska jag sätta igång med disken (som jag skulle gjort igår...), sen ska jag bädda och städa lite, sen kila iväg till apoteket och sedan hoppa på bussen för att möta snälla, rara, söta, Sara som för tillfället sitter på Arlanda och väntar på boarding :)

Wihooo!


Kommentarer
Postat av: Mamman

Åhh vad mysigt! Sköt nu om din hals så blir det snart bättre! :) Får man röda ögon av Cava? ;) Tjing!

2010-06-12 @ 11:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0