En liten självförtroendeboost mitt i alla fula frisyrer!

Goddagens!

Ännu en varm dag här i Las Palmas, termometrarna på Canteras visar på 32 - 34 grader och vinden är lika med noll. Men underbart sålänge man är på stranden! Efter skolan idag så gick jag och bokade tid hos en frisör, en sjukt duktig kille, ursprungligen från Madrid men som bor här nu, som förstod vad jag ville ha och gjorde det riktigt bra, men... alltså... när håret inte är stylat ser jag ut som en 12årig skolflicka vars mamma klippte av henne håret :( Med långa håret kunde jag slänga ihop en slarvig fläta så var det klart, men här kan jag ju inte göra nånting? Får helt enkelt gå runt apstylad varje dag, men hur ska jag orka med det?!

Efter frisören slängde jag mig på stranden ett tag med världens bästa Jason Mraz i öronen, tog resans första dopp på Las Canteras och degade lite till i solen innan jag spankulerade hem, för att sätta på en tvättmaskin. Jag har varit lite rädd för den där sedan jag kom, och klarat mig utan att tvätta, fram till idag... Öppnade trumman o skulle stoppa in kläderna och det liksom pirrade i fingrarna när man tog i den, nästan som små stötar, så jag lindade in handen i en handduk när jag tog i maskinen och ja, jag vetesjutton om det gjorde nån skillnad men det kändes bättre...! En snabbtvätt blev det och... nu... efter bara 20 minuter verkar den klar...? Får väl smyga fram o kika...

MEN! Dagens bästa! Fick tillbaka en uppgift vi gjorde på lektionen igår, där vi skulle skriva en text, och läraren hade skrivit en kommentar: "Anna, jag har noga observerat din spanska de senaste dagarna och nu är jag säker på att du är redo för nästa steg, b1! Din text är FANTASTISK!! :)" JAG MENAR HALLÅ!? Så på måndag börjar jag i steg b1. Det finns 6 olika steg, a1, a2, b1, b2, c1, c2. Så efter 4 veckor i det steget har jag gjort hälften!

Nej, nu ska jag smyga mig fram till maskinen o se var som händer egentligen, och är den klar, så ska den hängas... Sen ska jag köra en maskin till, hänga den, sen ska jag göra läxorna, sen ska jag gå o handla lite, sen ska jag packa grejer till imorrn (ni borde lära er nu, fredagar = åka till Arguinegúindag!), sen ska jag ta min vanliga powerwalk på Canteras, sen ska kläderna plockas ner, sen ska jag sova och uuuuh, det är mycket nu!

Därför får det här räcka för idag! Puss!


Kommentarer
Postat av: Mamman

Braaa Anna!! Jag sa ju att du klarar detta! Förresten var du väldigt söt som 12-åring, så det gör nog inte så mycket...:) Puss!

2010-06-03 @ 20:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0