7 / 6 - 2o1o

Jävligt givande kväll, måste jag säga. Ursäkta svordomen! Slöat hela dagen efter skolan på grund av tråkigt väder, gjort läxor, borde ha diskat men gjorde det inte, gick vid 19tiden till en sushirestaurang med Tara och satt där i över tre timmar och pratade om allt mellan himmel och jord, mat, resor, framtiden, Spanien, skolan, spanska, och framförallt vad sjukt komplicerat livet är ibland. Killar, framtiden, känslor, livet, planer, kärleken (vilken jävla uppfinning!)... Nä, mycket givande kväll och vi båda behövde nog klaga och prata av oss lite, och det har vi nu gjort. Om vi blev nå klokare efter det, det vetesjutton. Snarare tvärtom och mer röra i hövvet, för min del iaf...

Nu behöver jag "Absolute Dance" på högsta volym i öronen och en lång runda på Las Canteras för att rensa skallen innan det är dags att sova, för nu är det myyyycket som snurrar där, ska jag säga. Men maten var kanon som vanligt, och jag är så nöjd, så! Fem dagar tills min älskling kommer hit! Det behöver jag!

Till mamma:
No need to worry, bara gamla vanliga tankar som snurrar, you know how it's like, life ;)

Nej, nu drar jag ner till stranden, upp med pulsen, sen ner i sängen! Buenas Noches!

----------------

Jättekul med så många kommentarer på föregående inlägg förresten!

Fick en länk till en artikel
som var väldigt intressant som bland annat tog upp skillnader mellan svenskar/spanjorer. Tycker absolut att ni ska ta er en titt på den!
http://www.sydkusten.es/showArchiveArticle.php?articleId=13514 

Ewa undrade om hon får låna några bilder från bloggen och självklart går det bra! Jättetack för att du frågade först! (Däremot ej bilder på personer, men det nämnde du ju själv) Vill någon mer ha bilder, så säg gärna till innan ni lånar dom. Tack!

Fick också en fråga vart vi går och äter sushi, och svaret är på en restaurang som heter Samurai II som ligger på C/ Bernardo de la Torre 108, 50 meter från Las Canteras. Har både fast meny och en otroligt fräsch buffé, i riktigt snygga lokaler. Värt ett besök!

Sara! Den gången vi åt sushi vet jag inte vad som gick snett, men du bara måste prova det igen! Så är'e'ba! ;)

---------------------

Update: 45 minuter på stranden och redo att sova, med laddade batterier!
Natti natt mina fina!


Kommentarer
Postat av: Pellis

Det är sååå himla roligt att följa dig på bloggen! Fin i håret blev du också! Sushi är gott, det finns en till bra Sushi restaurang som heter Sakura, de har en i Playa Ingles också. Sakura i Las Palmas ligger på en tvärgata till Mesa Y Lopez, nära Plaza Espana. Du kanske redan har provat :-)! Snart två veckor kvar tills jag äntrar ön! Ha en bra dag /tisdag/! Kram från Pellis

2010-06-08 @ 06:33:02
Postat av: Lena

Kul att läsa om dina äventyr. Visst är Las Palmas en underbar stad. Längtar alltid dit. Måste vänta flera månader till men ....den som väntar på nåt gott ......

Vet du om det finns nån Thairestaurang där ?

Helfrälst på thaimat så det vore kul att prova därnere också .



Kram Giggis

2010-06-08 @ 09:11:33
Postat av: Sara

:D :D hittade inte ett skit på shoppingrundan igår :( Du vet väl att det kan bli svårare att sova om man motionerar för sent? :) Snart kommer jag! Har de några schyssta skor att köpa i LP? pöss!

2010-06-08 @ 12:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0