1o / 6 2o1o

Varför är det så svårt att komma på rubriker?

En helt okej dag idag! Mulet hela dagen, men det behövdes nog... Läraren fyllde år idag och hon fick choklad, tårta, kort, champagne och grejer på lektionen, så vi alla fick oss ett litet glas mousserande. Gott men väldigt ovant! Efter skolan hem för att göra läxor, sen tänkte jag ta en liten siesta... Får ju passa på när vädret är sådär... En liten siesta blev en stor siesta... Jag vaknade tre timmar senare, efter att ha drömt de mest konstiga sakerna som jag inte ens tänker försöka mig på att berätta om här. Sedan jag kom hit har jag drömt så otroligt konstiga saker och människor jag inte tänkt på på evigheter... Varifrån kommer det!?

Efter siestan kilade jag ner och handlade lite i en butik precis runt hörnet, frukt, grönsaker, ägg, vatten, flingor, mjölk... OCH KALKONKORV!!! Så otroligt gott! Så till middag blev det sallad med majs, tomat och gurka, två stekta ägg och kalkonkorv. Bäst hittills! (Men det slår såklart inte sushin...) Utanför affären stod en äldre herre som, när jag närmade mig, ropade "I LOOOOVE YOU!!!" till mig och sedan började han såklart prata, frågade varifrån jag var, osv. Han hade tydligen varit i Norge flera gånger (varför har alla varit där?!) och ja, pratglad gubä helt enkelt... En annan herre började prata vid fruktdisken och en yngre kille bara stod vid frukten när jag plockade på mig allt jag skulle ha, och när jag gick, så gick han, utan att köpa nåt, bra konstigt, haha... Och något som var ännu konstigare var att jag var helt nyvaken, håret åt alla håll och totalt ofixad i gammal bylsig tröja... Hmpf, blir inte klok på det där'a...

Nu ska jag strax ta min joggingtur, om middagen vill smälta bara...!? Längesedan jag åt nu men det känns som att jag just svalde sista tuggan... Hoppas det släpper snart... Vill inte ha kräkor på min runda ;)

Fördelen med en hård säng: man kan ha den som bord!


Världens bästa skor!


Kommentarer
Postat av: Mamman

...sitter på världens bästa Anna!! Poss!

2010-06-10 @ 21:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0