Torsdag?

Jahapp, då var'e torsdag då, tror jag... Inte är det väl onsdag..? Näe, torsdag måste det vara...! Jag har inte varit hos doktorn ännu (förlåt hörrni, jag vet att jag borde...), eftersom jag tyckte att det var snäppet bättre igår, så jag bestämde mig för att avvakta, men på kvällen blev det sämre igen och idag är det väl... ja... sådär? Det värker i bröstet och över halsen när jag hostar, men jag har kommit fram till att det nog är på grund av att jag hostar, för det blir man ju sjukt trött av. Och nu släpper det mer också, får springa o spotta mest hela tiden (usch).

Igår var i vilket fall en väldigt trevlig dag, på förmiddagen pluggade jag, gjorde nästan alla läxor som ska vara gjorda till privatlektionen imorgon, och det var inte lite! Sedan blev det lunch med Jaime, Fernando och Ramon på ett litet hak här i stan, riktigt gott! Satt där några timmar, åt, drack kaffe o några öl och sen gick vi hem till Jaime där hans bror och flickvän också var, hem en sväng för att byta om, sen till en annan restaurang för att äta middag med samma gäng som vid lunchen, jag tog ravioli med ost, parmaskinka, ruccola och parmesan. DET gick ner! Supergott! Blev kvar där rätt länge, hem ganska sent för att sova, kunde inte sova, så jag läste ut boken jag håller på med, somnade till slut och jag har ännu inte lämnat lägenheten idag... Väääldigt slöa dagar, är det, men det är kanske det jag behöver för att bli frisk? Imorgon ska jag göra ett försök i skolan, så ikväll blir det till att sova tidigt, bunkra med te och honung, en bra bok, lite plugg, god middag (kanske köpa hem nåt lyxigt från Costa... hmmm...) och bara slöa. Tycker jag låter som en utomordentligt bra plan!

Nej, nu ska jag göra ett ryck här, hoppa in i duschen och gå ner till strandpromenaden för att ta lite luft. Under tiden kan ni få en mysig spansk låt att lyssna på. Tyvärr hittade jag inte videon som gör låten ännu bättre, men det får duga! Håll ut till refrängen, början är rätt tråkig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0