Det här med att äta konstiga saker...

Tänkte jag skulle rabbla upp vad jag lyckats prova på härnere i matväg hittills, för ikväll hamnade ännu en till maträtt, som jag lovat mig själv att aldrig äta, på listan. Alltså:

Sniglar. Hur gott som helst, absolut över förväntan! Tänk er... musslor! There you have it!



Bläckfisk. Inget konstigt med det, förutom att den här var hel, grillad, med stora sugproppar på. I löööv it!
(Ursäkta bilden, usch, vilken äcklig!)




Ålbebisar. Ser ut som groddar, smakar som nudlar. Och så var det ål-barn. Otippat? JA! Gott? JA!


Och sist men inte minst.

Kanin.

Usch, med den där bilden får jag lite ångest. Men Alex beställde in det, och... äh, varför inte prova? Jag är ju inte den som är den...! Smakade kyckling, inget speciellt, och jag kommer inte att äta det igen. That's it. Och näää, det är inte såna där söta kaniner de äter, det är snarare vildkaniner/harar. Och, det äter vi ju i Sverige också, ikke sant?



Iallafall. En trevlig kväll med god mat och dryck! Åt papas arrugadas med mojo, bläckfisk och drack tropical.
Ett trevligt gäng! Jag, tio tyskar, en norska, en amerikan och en Österrikare, och vi pratade bara spanska hela kvällen (fast när tyskarna pratade med varandra pratade dom tyska, såklart...). Är det förresten bara jag som i 22 år trott att (varning för felstavningar) "ein", "swein" och "drein" är ord som vi kommit på som vi tycker låter tyskt? Så var det tydligen inte. Inte heller "jawol". Andra ord som jag snappat upp är "nicht" och "nein" och "danke". Nä, mycket kan man säga om tyskar, men ett vackert språk, det har dom inte.

Visste ni förresten att "penisförlängare" heter samma sak på tyska? Dagens intressantaste nyhet!


Kommentarer
Postat av: Mamman

Hugaligen!! Men modigt att prova:)

2010-07-30 @ 13:30:03
Postat av: Sofia

Hahaha Anna-panna skakar pa huvudet när jag sitter här nere i Berlin

Jag ska allt lära dig lite mer när vi bada kommer hem :)

Puss pa dig!

2010-08-03 @ 23:52:15
URL: http://keine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0