29 / 7 - 2o1o

Huvva, vad tiden går! Ursäkta för dålig uppdatering igår, men jag har helt enkelt inte haft mycket intressant att skriva om. Skola idag, sista dagen på kursen imorgon och på måndag börjar jag i nästa nivå med världens skönaste lärare. Ska bli spännande! Fick höra idag att tom. läraren tycker att hoppet mellan nivån jag är på nu, och den jag börjar på på måndag är riktigt stort, och att den nivån är väldigt svår. Heh. Lovande!

Anyhow, efter skolan gick jag hem en snabbis, sen tog jag faktiskt en taxi bort till köpcentret Las Arenas. Kostar 2,60, alltså drygt 25 kronor och det tycker jag att det kan vara värt, för det är överjävla varmt här idag, och hostan är inte helt bra än, så... Jag unnade mig det :) Dessutom var inte magen vad den borde, efter att jag svepte två stora kaffe med mjölk vid lunch idag... Stackars min mage som inte vant sig ännu! Nog om det, detaljer går jag inte in på! ;) Köpte nya block till skolan, schampo och batterier på Carrefour, underkläder, ett par jeans och två tröjor på h&m och en liten svart väska som jag kan ha när jag går ut och inte vill släpa med mig hela jätteväskan.

Det är så hemskt, det finns en djuraffär där i köpcentret, och precis vid ingången står en glasbur, med sönderrivet tidningspapper på golvet, och i en liten bulldogvalp... Stod massor med folk utanför och visslade och höll på när jag gick förbi och valpen var helt uppspelt, skällde och sprang fram och tillbaka utefter glasrutan. FY FAN vad hemskt, säger jag bara. Förstår inte att det kan vara tillåtet fortfarande.

Tackafan för att Katalonien igår röstade så att tjurfäktning blir förbjudet iallafall.
STOR TUMME UPP FÖR ER!!!


Vad mer? Fredag imörrn! Ska bli så skönt! Ikväll ska vi ut massor med folk från skolan och äta tapas på en spansk restaurang och vid 19:30 ska vi mötas upp utanför skolan. Innan dess ska det göras läxor, duschas och fixas iordning. Samma problem som alltid: vad ska man ha på sig? Ska bli riktigt trevligt iallafall! Lär bli en kväll fylld med X antal språk, så huvudet är nog en enda röra när kvällen är slut, men det är bara kul :) Vad jag vet är det bara jag och en norsk tjej (dam) till, övrigt bara tyskar, så det blir nog intressant, tyskar är ju som dom är ;)

De här kom jag hem med idag + ett par jeans och underkläder! :)
Och förresten! Farligt TRÅKIGA saker Sveriges h&m har!? Kollade in på
hemsidan, och det går inte att jämföra. Jag är helt såld när jag går omkring på
h&m här. Trist för er, kul för mig! ;)



Dags för läxor! Ha en fin kväll, allesammans!


Kommentarer
Postat av: ewa

Las Arenas, älskar det köpcentrat. Carrefour är så fint o det är så roligt att gå där, gillar att titta på all fisk som inte finns i Sverige. Djuraffären, ja

usch, stackars djur som sitter i burar. Hemskt.

Förresten hur gick det med tvättmaskinen? Bor du i Turistkykans lägenhet? Du har kanske träffat Britt-Marie Kis som bor i LPA o jobbar på kyrkan?

Ha en trevlig kväll!

2010-07-29 @ 19:38:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0