Rubrik var det, ja...

Goder afton!

Ett hattigt inlägg med dagens händelser blir det idag!

- Bra dag i skolan, lite grammatik, mer diskussioner. Inte lika intressanta ämnen idag, men ändå kul! Läraren har så skön humor, jag kan inte hålla mig från att skratta bara jag ser människan, haha. Dagarna med honom som lärare går så otroligt fort, helt plötsligt är det rast, och sen får vi gå hem. Huh?

(Oj, nu nämnde de just bröllopet mellan Victoria och Daniel på TV. Däremot missade jag början och fattade inte alls vad människan sa...)

- Efter skolan, direkt ut och luncha med Jaime (som hädanefter kommer att benämnas som Jauma här i bloggen, eftersom det tydligen är så han heter, haha. Är ju från Katalonien, och de gör namnen mer spanska när de är utanför Katalonien för att förenkla för andra, typ... Så, bli inte förvirrade framöver!) Åt en grymt god varm sallad med bläckfisk, och skivad oxfilé med apelsinsalsa, jisses. Ovanligt och gott! Till det, vitt vin och några öl, 13:30 en onsdageftermiddag. Jovars! Sen blev det en spetsad kaffe med Jauma och Fernando på Costa, vidare till en pub där vi mötte upp några fler kompisar, sen gick trion (Jag, Jauma och Fernando) hem till Fernando, drack vin och tjötade och Fernando som är kock lagade en sjukt god middag. Canariska korvar i en linsgryta med grönsaker och, ja... Vad det nu var mer :)

- Vid 22-tiden var jag så trött efter dagen (och rödvinet...) att jag spankulerade hem, åt nudlar, hade ett videosamtal med mami, och nu ska jag göra läxorna innan det är dags att soooova. Ska bli gött. Rejält!

- Munnen full av blåsor, hade ont i halsen igår, täppt i näsan (TACK mami för svensk nässpray! Den spanska kan slänga sig i väggen.) och hostar, igen... Däremot är hostan annorlunda, det släpper mer nu och jag tror att jag bara dragit på mig en förkylning... Hoppas jag. Doktorn orkar jag inte med igeeeeen. Inga fler tabletter, tack!

No, ahora me voy a hacer mis deberes, y después a dormir! Hablamos mañana! ♥


Är vi släkt, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0