Nämen, hörrni...

...vad säger ni om det här ordet? Rejuvenecer? Som i preterito imperfecto de subjuntivo, helt logiskt heter Rejuveneciera. Den, ni!

Och var finns logiken i att U plötsligt blir till ett i, eller att E plötsligt blir till ett J? Och smaka på stavningen på det här ordet: consiguiera (när det i infinitiv heter conseguir)?! Bah. Jag blir alldeles nipprig här, det kliar i knäna och jag kan inte fokusera. Ett litet usb-uttag bakom örat bara, där man pluggar in det språk man vill prata, och voila! Då hade jag sluppit det här. Som sagt tidigare, folk flyger till månen, när ska någon uppfinna usb-kontakter till hjärnan? Come-oooooon! Hur svårt kan det vaaaara?

Fast det är faktiskt lite kul det här, så totalt ologiska somliga verb är, och att sitta och gissa och leka med bokstäverna för att sen kolla om de stämmer. Lättroad, huh? Well, well, snart har jag pluggat klart, och då ska jag hänga tvätt och diska! Yeeay!


Kommentarer
Postat av: Sara

Häjj gollonge! :D

men, på engelska är ju räjuvinäjt = förnya, dä går ju inte ihop :P

Hoppas att allt är bra! I oktober blir det party :D och då är bostadsmarknaden garanterat på g uppåt ;P

puss puss <3

2010-08-02 @ 20:15:10
Postat av: Joel

Det finns, men tyvärr heter dom dagböcker och är manuella...

2010-08-02 @ 21:50:07
URL: http://joelsunderbara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0