IKEA @ LPA

Ja, en tripp till IKEA blev det alltså med min svenska vän Jill. Mycket trevlig tripp som började med lite problem för att luska ut vilken väg man skulle gå, men... till slut så! Här kommer äventyret i bilder!

----------------------------

Här gick vi först, för dit trodde vi att busschaffisen pekade. Det gjorde han inte, förstod vi sen. Det är en sisådär tre meter ner till marken från den där betonggrejen, och där stod vi, bland ödlor och rostiga gamla galler. Eeeeh.


Så nära, men ändå så långt bort... Sex filer av motorväg mellan oss och IKEA...


We did it!!! Sveriges, Spaniens och Grankans flagga.


Alla böcker var på svenska!


Och tidningarna!


Och alla varunamn! Fast det var ju iofs ingen nyhet... Tycker att denna passade bra.


Hemos encontrado el cielo! Svenskt tunnbröd, köttbullar, pytt i panna, KRÄFTOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Sill! Lax! Kaviar!


Bryggkaffe! HJORTRONsylt! (Den du, farsan! ;))


Pezes de Suecia...


KÖRV KÖRV KÖRV, gemig, gemig, gemig, KÖRV KÖRV KÖRV!


Ett försök att "svenska till" det spanska språket. Ehrm... ;)
"Den här sommaren firar vi kräftskiva (kräftfest snarare).
I våran svenska butik hittar du alla ingredienser!"



Mina inköp: sugrör, diskborstar, en jättemugg för teeee och ett jätteglas för driiiiink!


OSTBÅGAR! CHIPS! KAVIAR! SYLT! DJUNGELVRÅL! TUTTI FRUTTI! MARABOU!
(maraboun däremot är inte till mig, den ska ges till folket på Costa)



KÖTTBULLAR! PYTT I PANNA! IKEAPIZZA!
KRÄFTOR KRÄFTOR KRÄFTOR!!!


Kan ni fatta? KRÄFTOR!!!!!!!!!! Jag är så lycklig!


Kommentarer
Postat av: Mamman

Nä...nu blev jag hungrig....igen!

2010-08-23 @ 21:48:30
Postat av: Jill

wtf!! Missade jag hjortronsylten?? Damnit!

2010-08-24 @ 17:48:46
URL: http://jilla.blogg.se/
Postat av: ANA

¡Sí! Tu cepillo para lavar los platos, ¡por supuesto! Yo ahora tengo uno también, pero sigo prefiriendo el estropajo ;)

Muchas gracias por contar tu experiencia con la gramática en mi clase. Me alegro MUCHÍSIMO de que por fin los tiempos de pasado ya no sean un dolor de cabeza.

2010-08-24 @ 20:02:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0