Bojkott och stekpannor

Japp, idag bojkottar jag stranden. Det är ändå lite halvmolning och inget kanonväder, så, jag stannar inne för att renskriva alla veckans anteckningar i mitt nya block så jag slipper släpa med mig båda nästa vecka. Om jag förstår vad jag har skrivit, vill säga, blir lätt lite rörigt när man ska hinna med att få ner allt på papper... Köpte skolans egna grammatikbok också, och nya färgpennor, så nu ska det bli pedagogiskt, snyggt och lättförståeligt i böckerna!

Dagens kap: slängde häromdagen den stekpannan som fanns här i lägenheten (innan jag köpt en ny... hur smart...?), då den var så äcklig, redan när jag kom och jag drog mig lite för att använda den varje gång. Så, idag skulle jag köpa ny! Gick till affären här bredvid och de hade två olika. En för 9.90 euro, eller ett tvåpack, utan prismärkning. Men jag tyckte väl att de borde kosta runt... 15 euro kanske? Kom till kassan, lastade upp stekpannorna, juice, bröd, pålägg osv, och totalt blev det 4.83 euro. Öhööööö? Kollade på kvittot och för stekpannorna hade jag betalat 0.01 euro! Inte ens tio öre! KATCHIIIIIING!!!

Det var faktiskt någon som tog kort på mig när jag stod på stranden och såg nöjd ut efter mitt köp. Såhär blev kortet.


Ikväll ska vi mötas upp några stycken från skolan vid 20.00 och gå och äta på en fiskrestaurang i änden av Las Canteras, då tre stycken åker hem i helgen. Vin, öl, grillad fisk, spanska och trevligt sällskap! Woohoo! Efteråt går vi nog vidare till någon bar och känner jag mig sjäv och mina andra vänner rätt slutar kvällen med öl och tequila på Sidney. Är det helg, så är det!

Nu plugg, sen siesta, sen middag! Besos!


Kommentarer
Postat av: Jill

Dom hade rea på stekpannor i min affär också!! det kanske är någon nationell kampanj :D haha.

Vi tänkte göra tacos här hos mig ikväll, och dricka lite sangria... eller kanske några öl? Vill du komma och göra oss sällskap?? Jaaa :D

2010-08-14 @ 14:19:35
URL: http://jilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0