Är det det här som kallas vardagslyx?

Ja, inte är det långt ifrån iallafall.

- En jätteportion med grym sushi har jag framför mig. (En bit ser däremot väldigt suspekt ut... Som en stekt fastbunden sill, ovanpå riset. Eeeh...)

- Iskallt bubbelvatten (i champagneglas, dagen till ära! (Nä, okej, där ljög jag, jag hade inga andra rena, det var bara därför...))

- Världens mysigaste låt på repeat (lyssna nedan)

- Haft en skön dag i solen och faktiskt fått lite färg! Jag menar, brunt fläsk är ju snyggare än vitt?

- Det är torsdag (vilket i sig inte är nåt att hänga i granen, men det betyder iallafall att det är fredag imorgon!)

- Disken är diskad! (Lyx vetefan, men skönt att ha det gjort iallafall. Ni som hängde med på punkt två; nej, jag orkade inte diska mina glas......)


Nu saknas bara att göra morgondagens läxor, sen får vi se om jag kilar ner och kramas med sköna människor och tar en (ja, bara en idag) öl. Sen hem och sova och ladda inför morgondagen med sköna läraren. Tyvärr också sista dagen med två jättemysiga tjejer i klassen, men... det kommer'la nya :(

Ajuste, 29 grader och totalt vindstilla har vi här fortfarande, och när jag klockan 22 gick för att köpa sushi, LÅG MASSA FOLK FORTFARANDE I BADKLÄDER PÅ STRANDEN, i mörkret. (Och jag pratar inte om 3 - 4 personer, minst 50 - 60, på den lilla snutten jag gick förbi). Det var något nytt. Jisses.



Jag har sagt det förut, och jag säger det igen. Titta inte på den här videon, haha, lyssna bara!


Kommentarer
Postat av: Vivan

Vilken lyx att få vistas på vackra Gran canaria....

och dessutom lära språket!!

Har besökt "din" ö 3 ggr...Tenerifa 2ggr, Lanzarote 2

älskar dessa öar!

MEN...iår åker vi till Azorerna...för första gången, skall bli spännande!

Kramen// välkommen tillbaka till min blogg!!

2010-08-13 @ 00:16:09
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Postat av: Mamman

Lyllo! :)

2010-08-13 @ 11:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0